sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Kotona!

Vihdoin ja viimein on mun matkani tullut tiensä päähän ja kotona ollaan taas! Tiistaina lähdin hotellilta kohti lentokenttää yhdentoista maissa aamulla ja taksiin istuessani alkoivat kyyneleet valua pitkin poskia. Olo oli samaan aikaan tosi surullinen, mutta toisaalta olin myös innoissani tulevasta kotiinpääsystä. Ensimmäinen lento kesti melkein 11 tuntia, mutta se meni tosi nopeasti kahta viimeistä tuntia lukuunottamatta, tulipa siinä katsottua muutamat leffat ja sarjat ja syötyä paljon ruokaa :D Frankfurtin lentokentällä oli neljän tunnin odottelut ennen seuraavaa lentoa, kävin juomassa viimeiset chai teat starbucksissa ja yritin nukkua, siinä kumminkaan onnistumatta. Lento saksasta suomeen meni nopeasti ja ennen kun huomasinkaan olinkin jo helsinki-vantaan lentokentällä odottelemassa laukkujani ja arvatkaa mitä.. kaikki laukut tuli perille saakka ja ihan ehjinäkin vielä :)

Laukkujen kera lähdin ulos terminaalista ja siellä olivat odottamassa mun äiti ja täti, olipas niiin kivaa nähdä taas pitkästä aikaa :) Lähdettiin ajamaan kohti Poria ja se matka tuntui kestävän ikuisuuden!! Päästiin poriin kumminkin illalla puoli kymmenen aikaa ja pääsin tutustumaan meidän porukoiden uuteen kämppään, ehdin olla siellä ehkä noin 2 minuuttia kun ovella oli mun hyvä ystäväni L. Siinä sitten juteltiin parit tunnit ja oli kai mun pakko päästä vielä saunaankin eli 12 aikaa yöllä menin sitten saunomaan :D Olin ollut yli 30 tuntia jo hereillä, mutta ei vieläkään väsyttänyt niin menin hetkeksi vielä koneelle, mutta sitten oli pakko pakottaa itseni sänkyyn kun aamulla oli parturi.

Viime päivät olen nähnyt perhettä, ystäviä, sukulaisia.. kantanut osan tavaroistani takaisin vanhaan kotiini, jossa serkkuni asusteli viime vuoden ajan. Sata asiaa on vielä hoitamatta, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa taas lähde käyntiin.. ja maanantaina mulla on jopa työhaastattelu eli toivottakaa onnea :)

Tahdon kiittää kovasti kaikkia, jotka ovat tämän blogin myötä olleet osana mun au pair vuottani. Toivottavasti tästä on ollut joillekkin hyötyä tai olette muuten vaan tykänneet lukea kuulumisia. Vuoteni oli kaiken kaikkiaan todella mahtava kokemus kaikista vaikeista hetkistäkin huolimatta. Olen kasvanut mielettömästi ihmisenä, saanut uusia ystäviä ja kokemuksia. Aion jatkaa blogin kirjoittamista toisessa osoitteessa, jonka laitan teille myöhemmin jos jotakuta vaikka kiinnostaa tietää miten elämäni täällä Suomessa taas lähtee liikkeelle! Kiitos rakkaat lukijat!

<3:lla Tiia

2 kommenttia:

  1. Sun blogin ansiosta innostuin vielä enemmän au pair vuodesta! En kuitenkaa huomannut missään vaiheessa, että oisit kertonu minkä kautta hommasit sun au pair-matkan?

    VastaaPoista
  2. Aaaw, ihana kuulla! :) Olin Cultual Care- järjestön kautta ja suosittelen sitä kaikille!

    VastaaPoista