maanantai 30. toukokuuta 2011

Päivät hupenee

Taas on viikonloppu ohi ja uusi viikko alkoi. Se tarkoittaa sitä, että mun aika täällä alkaa käymään vähiin, enää 22 päivää Seattlessa, voi surku. Vaikka asiaa surkuttelenkin, on se samalla myös jännittävää ja olen innoissani siitä, että pian täältä tullaan myös takaisin kotiin:) Amerikassa vietetään tänään Memorial dayta eli tänään on siis pyhäpäivä. Se tarkoittaa monelle au pairille vapaapäivää, vaan ei minulle (yllätys yllätys). Työpäiväni on silti tosin poikkeava ja aloitan työt vasta iltapäivällä, siksi voinkin vielä rauhassa makoilla sängyssä ja kirjottaa teille pienen postauksen viikonlopusta:)

Perjantai illalla hostisäni naisystävineen siis saapui meille yhdeksän maissa. Olin ihan poikki jo silloin, mutta päätin lähteä pienelle kävelylle ja hakemaan kaupasta lisää sitä herkullista kreikkalaista jugua<3 Katsoin netistä muutaman vanhan Hillssin jakson (olen nolo, myönnän) ja selailin blogeja ja menin ihan vaan nukkumaan.

Lauantaina heräsin melko ajoissa, (kiitos lapsien) otin suunnan salille ja vietin siellä melkoisen pitkän ajan, kun ei kerranin ollut kiire yhtään mihinkään. Rakastan kun saa tehdä kaikki liikkeet hitaasti ja venytellä treenauksen jälkeen oikeen pitkään. Suihkun jälkeen lähdin kiertämään kaikki postipaikat läpi ja kyselemään pakettihintoja. Täytyy sanoa, että tämän kävelyn jälkeen olin järkyttynyt!!! Eräässä postipaikassa 3:n sellaisen melko pienen paketin lähettäminen Suomeen olisi maksanut 800$, että ihan sellasia kevyitä hintoja :D Lisäksi työntekijät tässä liikkeessä olivat kotoisin kai jostain korean suunnalta ja täytyy sanoa, että heidän englantiaan oli ihan hirveän vaikea ymmärtää, tunsin oman puheeni kerrankin hyväksi, melkein jopa täydelliseksi verrattuna heidän aksenttiinsa. No kumminkin päädyin loppujen lopuksi siihen, että lähetän kaikki tarvittavat paketit ihan normi postissa ja ostan mahdollisesti yhden matkalaukun lisää, tällä viikolla pitäisi nyt sitten aloittaa tämä rumba:) Mulla on ollut viime viikkoina todella pahoja nukahtamisvaikeuksia (pitkästä aikaa) ja veikkaan sen johtuvan siitä, että vanha stressailija luonteeni alkaa taas palailemaan vuoden tauoltaan takaisin, toooosi ärsyttävää!

Illemmalla lähdetiin illalliselle länsi Seattleen, jossa on paljon ihania ruokapaikkoja. Söin pitkästä aikaa pizzaa ja oli sitten niin hyvää! Smoked pepperoni & pineapple + ihanaa tomaattikastiketta, täydellistä! Ruoan jälkeen mentiin vielä leffaan katsomaan Thor, en tiedä miten mut saatiin ylipuhuttua kyseiseen leffaan, mua kun ei yleensä tollaset fantasia jutut kauheesti kiinnosta, mutta ei se nyt niiiin paha ollut;)

Sunnuntai aamupäivällä mentiin aamupalalle ihanaan kahvilaan. Sieltä saa maailman parasta puuroa ja chai teetä!!! Haluaisin mennä sinne syömään sitten kun on mun viimeinen päivä Seattlessa, mutta saa nähdä millanen työpäivä mulla sillon on. En tajua miten oon ihan koukuttunut puuroon tän vuoden aikana, kun ennen tänne tuloa suurinpiirtein vihasin sitä, hah! Oon kuitenkin erittäin iloinen, että oon taas oppinut syömään sitä monen monen vuoden tauon jälkeen. Iltapäivällä mentiin kävelylle sinne pikkurannalle, josta teille viime viikonloppuna kerroin, käytiin myös yhdessä taidegalleriassa, jossa oli ihan mieletömiä maalauksia, tuli heti sellanen olo, että haluan saada mun öljyvärit käteen heti paikalla! Lisäksi söin eilen elämäni ekaa kertaa simpukoita ja arvatkaa mitä, tykkäsin! :)

Ilta meni muutaman vanhan leffan parissa ja herkkuja syöden:) Ja niistä herkuista puheen ollen nyt olisi sitten aika lähteä kuluttamaan niistä saadut kalorit, eli lenkille mars! Lueskelin, että Suomeen on luvattu mielettömiä helteitä, eli nauttikaahan te niistä siellä ja jos jollain on tulevana viikonloppuna valmistujaiset, niin tahdon toivottaa oikein paljon onnea! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti