tiistai 1. maaliskuuta 2011

March - time to exercise

Lupasin facebookissa, että jos rakkaat antibioottini parantavat minut lupaan pyhittää koko maaliskuun urheilemiselle ja sen myös teen. Fiilis ja olotila on tällä hetkellä hyvät, eli nyt sitten lähtee käyntiin terveellisempi elämä osa 1000! ;)

Tavoitteena on nyt ihan tosissaan aloittaa terveellisempi elämä, aloitin mm. viime torstaina suklaalakon ja sen pyrin pitämään ainakin kuukauden, mahtavaa olis tietenkin jo sen pystyn pitämään pidempäänkin. Suklaa on mun ihan ykköspahe, en niinkään välitä karkista, mutta suklaata voisin syödä levykaupalla eikä tunnu missään.. vaan näkyy, nimittäin mahassa!!!



Oon ollut täällä nyt melkein seitsemän kuukautta ja kiloja on tullut lisää n. 5, ja vaikka olen vieläkin ihan normaalipainoinen, en tykkää enää omasta peilikuvastani yhtään. Itku tulee kun pursuilen ulos mun lempifarkuistani, niinpä on siis tosiaan aika tehdä jotain. Hävettää ihan, että oon pästänyt itseni tälläseen kuntoon. Ajatuksena onkin nyt sitten ei niinkään laihduttaa, vaan elämäntapamuutoksilla saada pois se saatu 5 kiloa tai ainakin olla edes suht tyytyväinen peilikuvaani ja mahtua takaisin housuihini ennen kun lähden takasin kotiin. Teoriassa tää tarkoittaa siis sitä, että -1kg per kuukausi, ei kai se nyt niin mahdotonta ole?



Painon saaminen on mulle ihan uusi juttu, koska olen aina ennen urheillut paljon ja siksi saanut syödä mitä olen tykännyt ja pysynyt pienenä. Olen varmaan viimeiset 5 vuotta pysynyt samassa painossa, ennen kuin tulin tänne. Tiedän, että painon nousuun on vaikuttanut tietenkin osaltaan uuteen paikkaan muuttaminen, mutta isoimmissa osissa ovat kumminkin syömistottumuksien muuttuminen, sekä se, että aikaa liikunnalle ei yksinkertaisesti ole ollut tai sitten olen ollut kipeänä. Nyt ne tavat muutetaan ja sitä aikaa kaivetaan, vaikka väkisin. En halua olla 21- vuotiaana tälläisessä kunnossa. Onneksi kouluni loppuu 2 viikon kuluttua, eli sitten mulla on melkein kaikki illat vapaina, eli ei muuta kun salille:)

Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin..
Seuraavan kuukauden jutut voi olla tylsiä ku ei oo sitten oikeen muutakun töitä ja liikuntaa.. ehkä mä silti viikonloppusin voin sitten keksiä jotain kivaa, mm. yks helikopteriajelu on ainakin luvassa;)










6 kommenttia:

  1. Itsekin olen miettinyt painon nousua kun olisi tarkoitus ensi vuoden kesällä (?) hypätä koneeseen ja matkata sinne amerikkaan. Eräs ystäväni jo ilmoitti kuinka tulen ainakin lihomaan 10 kiloa. Olen jo nyt alkanut henkisesti valmistautumaan siihen, että mä en voi sallia itselleni niitä kaikkia herkkuja mitä siellä tulee vastaan ja tietenkin olisi tarkoitus ettei yhtään lisäkiloa tulisi:D

    Suunnitelmasi painon pudotukseen kuullostaa hyvältä! :)

    VastaaPoista
  2. Hei mitä niitä vapaaehtoisia lisäpalveluja otit itsellesi, esim lisävakuutukset yms.? Itse en oikein tiedä ottaisinko niitä, ainakin varmaan se lisävakuutus täytyy ottaa...

    Niin ja onnea alkavaan painonpudotus projektiin! :)

    VastaaPoista
  3. Lauren: kyllä se on just ihan itsestä kiinni, että tuleeko niitä kiloja lisää vai ei, eli varmasti pystyt viettämään täällä vuoden myös ihan omassa painossasi :)

    Anonyymi: mulla on juurikin kyseinen lisävaakuutus ja muistaakseni myös club au pair- kortti (joka ei kyllä mitenkään ole olennainen). Ja kiitoksia, tsemppiä tarvitaan.. kirjoittelen tässä kuussa joka viikko viikkoraportin, että miten asiassa edetään ;)

    VastaaPoista
  4. otitko siis ne kaikki, sen urheilulisän, ja eikö tota club au pair korttia siis tarvitse missään?:D vaikeaa kun ei oikein tiedä tuleeko tarvitsemaan edes tuota 13. kuukauden vakuutuksia kun ei vielä ainakaan tiedä aikooko sinne jäädä sitten :) kiitos vastauksista!

    VastaaPoista
  5. ei oo muuta kun se lisävakuutus, eli ei oo urheilulisää, vaikka paljon urheilenkin. no club au pair kortista oon hyötynyt sen verran, että harjottelukoulussa New Yorkissa sain sellasen pinkin cultural caren kassin ja jotain muuta pientä sälää. itse vaan kun en sinänsä oo mikään pinkin ystävä niin tuli lähetettyä kassi ekassa paketissa Suomeen, jos vaikka siskot tykkäisivät sitä käyttää :)ja mielellään vastailen, tuntuu vaan että on tässä ajassa jo unohtunut puolet noista asioista mitä piti tehdä ennen lähtöä :D

    VastaaPoista
  6. haha okei selvä homma =) kyllä tästäkin on jo apua :)

    VastaaPoista