sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Answers

Tässä vastauksia Marielin kysymyksiin.. ajattelin, että on kivempaa tehdä näistä oikeen kunnon juttu, kun vastata tonne kommenttiboksiin. Pääseevät kaikki tulevat au pairit ja muut kiinnostuneet lukemaan sen paremmin tästä näin:) :

Pitääkö sun maksaa ruokaostokset (esim. siis perheen viikko-ostokset) itse, vai antaako hostit sulle kauppaan mukaan sen rahan?

Meidän perheessä tää on aikas hauska juttu, sillä me ei käydä koskaan kaupassa (paitsi minä;)). Hostäiti tilaa ruoat suoraan internetistä, sen nimiseltä yhtiöltä kun Amazon ja sieltä he sitten kiikuttavat ruoat suoraan meidän oven taakse 2-3 kertaa viikossa. Tämähän on ihan loistava systeemi tälläselle kiireiselle perheelle, eikä tarvi tehdä niitä kamalia kauppareissuja kahden kiukuttelevan lapsen kanssa. Mutta on tässä huonojakin puolia, tai ainakin mun kannalta.. mä kun haluisin itse valita ne tuotteet mitä syön, mutta tällä hetkellä kirjoitan aina vaan ostoslistaan tarvikkeet mitä haluan ja K ne sitten tilaa. Välillä osa tavaroista puuttuu.. en tiedä onko se K:n vika vai yhtiön vika. Lisäksi yleensä kun mä haluan jotain, niin mun on saatava se heti, enkä malta odottaa kahta kolmea päivää seuraavan tilauksen saapumiseen. Siksi mun onkin tullut käytyä välillä itse kaupassa ostamassa jotain, mitä sillä hetkellä tekee mieli. Sitä paitsi mulla on kanta-asiakaskortti meidän lähikauppaan ja välillä siellä on ihan uskomattomia tarjouksia.. pakkohan ne on käyttää hyödyksi;)

Sulla on tollaset nuoret pojat vahdittavana, niin saako ne hirveästi uhmakohtauksia? Tai onko se sellaista tappelemista ja yhteenottamista arkipäivän asioista?

Tähän voisin sanoa, että sekä että. Joka päivä tapellaan jostain, se on ihan varma. Nyt lähiaikoina isoin juttu on se, että molemmat pojat haluisivat leikkiä juuri samalla lelulla ja siitä sitten seuraa huuto, kun toinen yrittää anastaa lelua itselleen ja toinen taas yrittää pitää lelua itsellään. Myös tää meidän 2-vee on tällä hetkellä aika "uhmalapsi", sillon kun tulin tänne niin O oli kun pikku enkeli ja teki kaikki nätisti mitä pyydettiin. Nyt joka asiaan vastataan "ei", ja "mä haluun tehdä sen ite". Noi on kumminkin ihan normaaleja juttuja just ton ikäselle:) Myös tää meidän vanhempi osaa olla kyllä hankala kun sille päälle sattuu, (eli harmittavan usein) välillä suusta tulee sellasia sammakoita, että hän saa kyllä kaikki pahalle tuulelle. Niin ja sitten, jos joku ei mene niinkun yleensä menee, niin siitä seuraa yleensä itkuraivokohtaus.. Nii, että niin kivoja lapsia mulla on.. ei kai harvalla perheellä sellasia lapsia on, jotka käyttäytyy aina hyvin:)

Onko siellä turvaton olo koskaan?

No sanotaanko näin, että tämä alue missä me asutaan, on melko rauhallinen perheystävällinen alue, jossa on koulut ja tarhat lähellä. Kun olen lasten kanssa jossain esim. puistossa, niin ei mulla ole koskaan sellanen olo, että nyt joku hullu tulee ja ryöstää mun lapset. Täällä ollaan kumminkin tosi tarkkoja turvallisuudesta ja esim. kun haen M:n eskarista, niin opettajat katsovat tarkkaan, että lapsi menee oman vanhemman luo ja jos ei vanhempaa näy niin sitten lapsi otetaan takaisin luokkaan odottamaan (en tosin tiedä onko tää vaan eskari käytäntö). Sitten taas kun lähtee tältä alueelta pois, esim downtowniin, on meno ja meininki vähän erilaista. Yleensä jo bussit ovat täynnä mitä erikoisempia ihmisiä ja downtownissa hengaa erilaisia ns. ghetto ryhmiä, joiden ohi on välillä vähän epäilyttävää kävellä. En ole kumminkaan koskaan joutunut pelkäämään, eikä kukaan ole käyttäytynyt mitenkään uhkaavasti mua kohtaan. Yhden pidätyksen olen nähnyt, mutta sekin oli ilmeisesti "vain" myymälävarkaus. Hostäitini työskentelee yliopistolla ja saa aina sähköpostin, jos yliopistoalueella on tapahtunut jotain rötöksiä, nämä kyseiset viestit hostäitini lähettää aina minulle. Muistaakseni olen saanut kaksi viestiä, jossa naispuolisten ihmisten kimppuun on hyökätty viikonloppu iltoina. Näissä tapauksissa ei kumminkaan ole käytetty väkivaltaa, vaan yleensä varastettu mm. laukku. Eli aika rauhallisin mielin täällä saa kyllä elää:)

Toivottavasti vastauksista oli jotain hyötyä ja kyselkää ihmeessä lisää jos jokin painaa mieltä.. mä vastailen mielelläni! :>

2 kommenttia:

  1. Oi älyttömän ihanaa kun viitsit kirjoittaa näin pitkät vastaukset! :) ja kiiitos! (miks musta tuntuu et kyselen kyl vähän tyhmiäkin:D) Hiemanko kätevä toi Amazon ruokakauppa systeemi! Mulla varmaan tulee mieleen jossain vaiheessa muutakin joten mahdollisesti taas sitten kyselen ;p

    VastaaPoista
  2. tosi ihanaa et jaksat vastailla näin pitkillä vastauksilla kaikkiin kysymyksii, koska näistä on tosi paljon apua esim. mulle, EHKÄ tulevalle au pairille :)koska sieltä niiden sivulta ei saa tosiaan vastausta kaikeen, niin on ihanaaa että on joku jolta kysyä! :)

    VastaaPoista